Maps & Directions       Share Your Story        Well Wishes

St. Boniface Hospital Land and Water Acknowledgement

St. Boniface Hospital is located on the traditional territories of the Anishinaabe, Cree, Oji-Cree, Dakota, and Dene peoples, and on the national homeland of the Red River Métis. We acknowledge that our water is sourced from Shoal Lake 40 First Nation. We respect the treaties that were made on these territories and we acknowledge the harms and mistakes of the past. Recognizing that we are all treaty people, we dedicate our efforts towards a more loving and compassionate world as we all move forward in a spirit of reconciliation and collaboration.

L’Hôpital Saint-Boniface est situé sur les terres ancestrales des Anishinaabegs, Cris, Oji-Cris, Dakotas et Dénés ainsi que la patrie nationale des Métis de la rivière Rouge. Nous reconnaissons que notre eau provient de la Première Nation Shoal Lake numéro 40. Nous respectons les traités qui ont été conclus sur ces territoires et nous reconnaissons les torts et les erreurs du passé. Reconnaissant que nous sommes tous visés par les traités, nous consacrons nos efforts à la création d’un monde qui accorde davantage de place à l’amour et à la compassion et dans lequel nous allons tous de l’avant dans un esprit de réconciliation et de collaboration.